Training en coaching in de zorg
Waarom training en coaching jouw zorgdoelstellingen helpen bereiken
Dagelijks gebruiken wereldwijd duizenden zorgverleners de zorgoplossingen van CLB. Zorgoplossingen waarbij maximaal wordt geïnvesteerd op het gebied van gebruikersvriendelijkheid, veiligheid en innovatie. Door het inzetten ervan, zal er een langzame transformatie binnen het zorgproces plaatsvinden. Deze transformatie is altijd positief, maar het is nog steeds een transformatie: men zal bepaalde gewoontes moeten inruilen voor nieuwe en dat is altijd wennen. Precies daarvoor hebben wij training en coaching ontwikkeld, speciaal voor de zorg.
Waarom zijn training en coaching zo belangrijk? Het antwoord op deze vraag lijkt voor de hand liggend, maar toch is het de moeite waard om deze hieronder op te sommen:
- Verhoogd werkplezier: de zorgverlener het gevoel (terug)geven dat ze controle hebben en begrijpen waarom ze iets doen. Dit zorgt voor zelfvertrouwen en rust: werken wordt zo fijner en leuker.
- Verhoogde kwaliteit van het zorgproces: optimale ondersteuning en begrip van de toegevoegde waarde en werking van een zorgoplossing zorgt ervoor dat zorgprocessen soepeler, sneller en effectiever verlopen. Precies een aantal van de eigenschappen waar zorgoplossingen om bekend staan: het vereenvoudigen van tijdrovende processen, een verbeterd overzicht en de juiste informatie komt direct bij de juiste personen terecht.
- Minder (gebruikers)fouten en storingen: omdat de zorgverlener in controle is en goed begrijpt hoe de zorgoplossing werkt en wat die toevoegt, neemt ook de kans op het maken van (gebruikers)fouten af. Fouten die soms kunnen leiden tot storingen en ergernissen met alle stress van dien. Niet bepaald ideaal voor het werkplezier.
- Efficiënter en effectiever werken: de ondersteuning die zorgoplossingen bieden maximaal en exact naar jouw wensen inzetten, zorgt ervoor dat zorgprocessen snel en soepel verlopen. Je doet hetzelfde in minder tijd én met minder druk/stress.
- Minder frustratie: frustratie is een bekende bijwerking die ontstaat bij het gebrek aan goede training en coaching bij ingebruikname van producten, waaronder zorgoplossingen. Dit gaat niet alleen ten koste van het werkplezier en de kwaliteit van de zorgprocessen, maar kan ook tijdrovend zijn.
- Kosten- en tijdbesparing: door jouw zorgproces soepeler en sneller te laten verlopen met minder druk, houd je tijd over voor de belangrijke dingen: aandacht voor jouw cliënten, patiënten of bewoners. Daarnaast biedt e-learning de mogelijkheid om waar, wanneer en zo vaak als je maar wil een training te volgen en/of terug te kijken.
- Inzichtelijkheid: dankzij overzichtelijke rapportages in het geval van bijvoorbeeld e-learning, is het eenvoudiger dan ooit te monitoren wie er trainingen heeft gevolgd en hoe dat ging. Die meetbaarheid zorgt ervoor dat training en coaching succesvol op te nemen zijn als onderdeel van onboarding sessies, opfrisdagen of wervings- en selectieprocessen. Ook wordt het niveau van een collega, afdeling of locatie inzichtelijk, wat helpt bij het identificeren van zorgverleners die extra ondersteuning kunnen gebruiken.
In het begin praatte wij over “speciaal voor de zorg”. Wat bedoelen we daarmee? Wij beseffen ons dat er bijna geen drukker leven bestaat dan het leven van een zorgverlener. Training en coaching moeten zich op jóu kunnen aanpassen en niet andersom. Onze trainers en coaches komen naar je toe of je volgt onze trainingen online dankzij e-learning: zo vaak, zo veel en waar en wanneer je maar wilt.
Kortom: allemaal voordelen die de initiële investering van training en coaching al gauw terugverdienen. Plus, die teller zal natuurlijk blijven lopen.
Binnen de zorg en haar processen hebben we te maken met diverse specialismes en niveaus. Daarom bieden wij bij CLB verschillende soorten training en coaching, waaronder: onze Zorgcoach, welke je begeleidt bij het optimaal samenstellen én later gebruik van jouw zorgoplossing, beheerders- en gebruikerstrainingen welke ieder op eigen niveau een nieuwe zorgoplossing uitleggen en trainen én e-learning: de stap die je in plaats van een gebruikerstraining kunt inzetten, maar vooral ook ter aanvulling van al het voorgenoemde. Een combinatie biedt altijd het beste en meest duurzame resultaat. Bij belangrijke zorgoplossingen als die van CLB, is het namelijk alles behalve een overbodige luxe dat (nieuwe) collega’s en aanverwanten op eigen initiatief hun kennis opnieuw kunnen testen, uitbreiden of opfrissen. Laten we beginnen!
Wil je meer weten over ons training- en coachingsaanbod of ben je op zoek naar een advies en/of offerte op maat? Klik dan hieronder verder en wij helpen je graag:
- Meer weten over onze Zorgcoach?
- Meer weten over onze beheerders- en gebruikerstrainingen (fysiek)?
- Meer weten over onze CLB Academy e-learning (online)?
Meer weten over andere soorten training? Neem dan contact op met jouw klantteam:
- Klantteam Ouderenzorg, GGZ en Detentie (1): 0162 582 901
- Klantteam Gehandicaptenzorg (2): 0162 582 902
- Klantteam Ziekenhuizen (3): 0162 582 903
- Klantteam New Business (4): 0162 582 904