CLB Messenger App

Onze veelzijdige CLB Messenger App is een van de handigste hulpmiddelen in de zorg. Je bedient de app eenvoudig vanaf jouw CLB-smartphone, wat jou als zorgverlener maximale vrijheid en flexibiliteit geeft. Door de diversiteit aan oproepen, is het niet meer nodig om met meerdere toestellen op zak te lopen.

Neem contact op

Met deze hulpmiddelen in de zorg ontvang je snel oproepen, waar je ook bent

Door het toenemende aantal cliënten, patiënten en bewoners in de zorg tegenover hetzelfde (of zelfs lagere) aantal beschikbare zorgverleners, is het cruciaal dat zij zo goed mogelijk worden ondersteund met de juiste hulpmiddelen. Alleen dan kan dezelfde hoge – en hogere – kwaliteit van zorg verleend worden. Dit helpt niet alleen bij het verbeteren van de landelijke zorgkwaliteit, maar ook bij het toenemen van werkplezier en het voorkomen van alarmmoeheid. Met deze gedachte is de CLB Messenger App ontwikkeld. De CLB Messenger App beschikt over duidelijke knoppen en icoontjes, waardoor in één oogopslag duidelijk is waar de oproep vandaan komt, wat voor oproep het is, en welke acties de zorgverlener kan en/of moet uitvoeren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het opbouwen van een spreek- en/of luisterverbinding met de kamer, meekijken met de camera en de oproep accepteren en weigeren. Onze CLB Messenger App geeft de zorgverlener bewegingsvrijheid terug zonder het contact met hun cliënt, patiënt of bewoner te verliezen. Of te wel: voor het afhandelen van meldingen ben je als zorgverlener niet langer aan één vaste werkplek gebonden!

Verkeer je je als zorgverlener ineens zelf in een dreigende situatie of noodsituatie? Dan kun je met onze CLB Messenger App zelf ook direct alarmen versturen met behulp van onze persoonsalarmering.

Alle oproepen en alarmen binnen handbereik

Met de CLB Messenger App komen alle oproepen binnen op hetzelfde toestel. Hierbij kun je denken aan verpleegoproepen, geluidsoproepen en assistentieoproepen. Maar ook aan medische alarmen afkomstig van medische hulpmiddelen in de zorg, zoals een hartmonitor en/of een beademingsapparaat. Bovendien kan dezelfde CLB Messenger App gebruikt worden voor stille ontruiming. In combinatie met onze software bepalen zorgverleners zelf wie binnen hun afdeling als eerste en als tweede verantwoordelijk is voor een oproep of alarm. Hebben deze zorgverleners op dat moment geen tijd om te reageren? Dan wordt een groep met zorgverleners automatisch opgeroepen. Dit voorkomt dat de cliënt, patiënt of bewoner lang moet wachten op de zorg die ze nodig hebben. 

 

Veiligheid gaat voor alles

De CLB Messenger is voorzien van de MDD 93/42/EEC klasse IIb CE-markering. Daarnaast voldoet de CLB Messenger aan de voorschriften NEN 60601-1-8: algemene eisen, beproevingen en richtlijnen voor alarmsystemen in medische elektrische toestellen en in medische elektrische systemen. Oftewel: een applicatie waar je op mag vertrouwen. Een strategie die past bij ons uitgangspunt: “Veiligheid gaat voor alles.” 

Wat betekenen deze hulpmiddelen in de zorg voor jou als?

Cliënt, patiënt en bewoner

Een terecht veilig gevoel door betrouwbare alarmering, snelle actie en reactie.

Zorgverlener

Meer vrijheid, betrouwbaarheid, werkdrukverlaging en veiligheid dankzij goede communicatie en snel handelen.

Zorgorganisatie

Verhoogde zorgkwaliteit, efficiëntie en veiligheid dankzij overzichtelijk, geoptimaliseerd en betrouwbaar werken.

“Bij moderne zorginstellingen is zorgtechnologie een belangrijk, of zelfs onmisbaar, ondersteunend onderdeel van het primaire zorgproces.”

– Joost van der Heyden, Managing Director

Meer weten over de CLB Messenger App?

Dat is heel fijn om te horen! Heb je een vraag of verzoek, ben je geïnteresseerd in een offerte of voel je meer voor een vrijblijvend gesprek?
Neem contact met ons op en één van onze medewerkers helpen je graag verder.

Neem contact op